הזמנה לאסיפה כללית של העמותה – 26.4.21

שלום לחברי וחברות עמותת המקור, ידידים וידידות, ושותפים ושותפות לדרך,

בתאריך 26.4.2021 בשעה 20:00 תכונס אסיפה כללית של עמותת המקור – עמותה ישראלית לתוכנה חופשית וקוד מקור פתוח (ע"ר).

שימו לב : במהלך האסיפה יתקיימו בחירות למוסדות העמותה. נכון למועד פרסום הודעה זו, טרם התקבלו הודעות על מועמדות ומועמדים למילוי התפקידים השונים (ועד מנהל וועדת ביקורת). שניים מחברי הועד הנוכחיים הודיעו כבר כי אין בכוונתם להמשיך בתפקידם. בהעדר המספר המינימלי של ממלאי התפקידים (3 בועד ו-3 בועדת הביקורת), העמותה לא תוכל להמשיך לפעול ותאלץ להתחיל בהליך של פירוק.

בשל המצב הנוכחי ובהתאם להנחיות, אסיפת העמותה תתבצע באמצעות שיחת וידאו (מלווה בצ׳ט אם יהיה צורך בכך. ככל הידוע לנו, אין בעמותה כיום חברים או חברות עם מוגבלות שמפריעה להשתתף בשיחת וידאו; נתאים את עצמנו במקרה שעד האסיפה יהיו). האסיפה תתקיים באמצעות שיחת Bluejeans, לינק להצטרפות (השיחה תהיה פעילה רק בעת האסיפה, אך ניתן כבר עכשיו להתחבר ללינק כדי לוודא שהוידאו והשמע פעילים באמצעות אפשרות הבדיקה בתפריט).

במידה ובמועד שנקבע לא יהיה קוורום (רבע מכלל חברי העמותה), האסיפה תדחה בשעה ותתקיים באותם אמצעים, בכל הרכב שהוא.

על סדר היום:

  1. הצגת דוחות כספיים ומילוליים לשנת 2019 ואישורם.

  2. אישור המשך העסקת רחלי פישר כרו״ח העמותה.

  3. סיכום הקדנציה ומצב העמותה ע״י הועד היוצא.

  4. הערות ועדת הביקורת.

  5. דיון חופשי על המצב והעתיד. הדיון יהיה תחום בזמן (20 דקות).

  6. דיון בנושא „התאמת אירועי העמותה לתקופת הקורונה והאם יש רעיונות שכדאי לשמר גם לאחר מכן?” (לבקשתו של אביב סלע)

  7. בחירות לועד ולועדת הביקורת.

אנו קוראים לכל מי שהעמותה חשובה לה או לו, לשקול להתמודד על מקום בועד או בועדת הביקורת, ולהודיע על כך בשרשור זה. מילוי תפקיד כזה דורש חברות בעמותה, אבל את זה אפשר לסדר.

פרטים טכניים יותר:

טיוטות הדוחות (לסעיף 1 לעיל) יועברו לעיון החברות.ים לפני האסיפה. אנו מקווים שדיון עליהם, או על כל נושא אחר בסדר היום, יתקיים בפורומים של העמותה, בכתב, לפני האסיפה. זאת, הן משיקולי אסינכרוניות והן משיקולי חיסכון בזמן באסיפה.

הצבעות יתקיימו בוידאו משיקולי זיהוי. כמובן, בעקבות זאת, כל ההצבעות יהיו גלויות. יש לוודא יכולת השתתפות הכוללת וידאו טרם תחילת האסיפה, לא תתאפשר הצבעה ללא הזדהות ויזואלית.

חבר או חברת העמותה שירצו להשתתף בהצבעות אך לא יוכלו להשתתף באסיפה, יוכלו לשלוח הודעת ייפוי כח לועד, המפרטת את ההצבעות, עם חתימתם (כן, הפיזית, מצולמת, על הדף שבו כתובות ההצבעות. לא חתימה דיגיטלית).
למען הסר ספק, משתתפותים באמצעות ייפוי כח לא ייספרו לצורך קוורום, אך משתתכנס האסיפה, קולותיהןם יחשבו בהצבעות.

אנו מזכירים לכולם לשלם את דמי החבר לעמותה. הודעה אישית על מצב התשלום תצא לחברי וחברות העמותה.

בברכה,
ועד עמותת המקור

2 לייקים

כדי להגיב ל-6 אני צריך לדעת מה העמותה עשתה בזמן הקורונה. היה משהו בכלל?

שני אירועים שתוכננו להתקיים ב־2020 (כנסי PyCon Israel ו־Core C++‎) בוטלו. כנס GopherCon 2020 התקיים בדיוק לפני הקורונה, בפברואר 2020; הכנס של 2021 התקיים במתכונת שונה, וירטואלית, והתבסס על סדנאות ולא על הרצאות (ולכן נקרא GopherCon Virtual Workshops 2021). „באות” לא קיימו את האירועים הרגילים שלהןם. הןם עכשיו עובדות.ים על הכנת חומר – תרגום מאמרים לעברית. כנס PyCon Israel 2021 יתקיים ככנס וירטואלי (בערך בעוד שבועיים, ההרשמה כבר פתוחה ובחינם).

לייק 1

אני מעדיף שהדיונים לקראת האספה יתקיימו במקום אחד, לכן אני עונה כאן על שאלה שנשאלה בתגובה על הפוסט של ההודעה המוקדמת:

הועד הוא הגוף האחראי לנהל את פעילות העמותה. והעמותה עושה, בעיקרון, שני דברים:

האחד, שלוקח את רוב זמנם של חברי הועד, הוא לסייע לפעילות שמובלת ע״י מתנדבים – מארגנים של אירועים ופעילויות, שצריכים גוף עם חשבון בנק, שיכול לחתום על חוזים והזמנות מצד אחד, ולהוציא חשבוניות ללקוחות (נותני חסות ורוכשי כרטיסים) מצד שני. אירועים פיזיים עם מעל מאה משתתפים מגיעים בקלות לתקציבים של חמש ואפילו שש ספרות, וזה לא סביר לצפות מהמארגנים שמשקיעים את זמנם ומרצם בהתנדבות, לקחת על עצמם גם סיכונים כספיים בסדרי גודל כאלה – ורובם גם אנשים פרטיים שאין להם חשבוניות להוציא.

אם כן, בחודשים שלפני אירוע, יש פעילות ניירת כזאת. חתימה על חוזים מול ספקים וספונסרים, תוך כדי וידוא שההכנסות מכסות את ההוצאות, הוצאת חשבוניות, ביצוע תשלומים ומעקב אחרי הכספים.אנחנו עובדים היום עם „חשבונית ירוקה”, כך שהוצאת חשבוניות וקבלות היא יחסית קלה ודרך הרשת, אבל עדיין יש התכתבויות עם מחלקות משפטיות ומעקב אחרי התחיבויות וביצוע. כמובן, מפעם לפעם יש גם הזדמנויות לסייע למארגנים מעבר לצד הפורמלי.

כאמור, זה „בחודשים לפני אירוע”. בשנות השיא עד היום, 2018-2019, היו לנו משהו כמו חמישה אירועים כאלה בשנה, אבל הם לא התחלקו אחיד על פני השנה; למשל, ב־2019 התקיימו בין 14.5 לבין 5.6 שני אירועים מורכבים, מרובי חסויות והוצאות – כך שמרץ, אפריל ומאי היו עמוסים להפליא, והחודשים שאחריהם רגועים הרבה יותר.

הדבר השני שהעמותה עושה קשור יותר ליכולת שלה לתפקד ולתקשר עם הקהל שלה. זה כולל, מצד אחד, תחזוק של כמה שרותי רשת (שרת ה־discourse הזה, אתר העמותה, כמה רשימות תפוצה, דומיינים רלוונטיים, ועוד כמה כאלה; @uda מטפל בצדדים הטכניים בדר״כ, אבל כולנו אנשים טכניים ולפעמים גם אנחנו מתערבים), ומצד שני מילוי דרישות ארגוניות – עבודה מול רו״ח על דו״חות, כינוס אספה כללית פעם בשנה, כאלה.

לעמותה יש, בעיקרון, תפקידים נוספים – למשל, לייצר „רעש” תקשורתי לקידום עניינים שחשובים לנו, לייצג את הקהילה מול גופים ממשלתיים, לייצר פעילות קוד־פתוח קהילתית מקומית. אנחנו, בועד היוצא, לא הצלחנו לעשות הרבה מזה בעצמנו, ולא השכלנו לגייס מתנדבים אחרים שיעשו את זה במסגרת העמותה. דווקא בזמן האחרון, מתנדב בשם אמיר קירש עזר מאוד בתחום הזה; הוא חבש גם כובע של מתנדב העמותה, כשאירגן את צמד ימי המתכנתים הצעירים האחרונים (כללי, למגזר הערבי).

בסה״כ אני מעריך שבנפח הפעילות של 2019, סך העבודה של ניהול העמותה מגיעה לאזור יומיים בשבוע. בועד שהעבודה בתוכו מתחלקת פחות־או־יותר בשוויון, זה סביר – והעומס כרגע הוא פחות משמעותית מאשר ב־2019.

לייק 1

אני רואה שהנושא שהעליתי מופיע בסדר היום, ונראה לי לנכון לשתף בכמה מחשבות שהיו לי בנושא. חשוב לי רק לציין שהסוגיה הזאת מעסיקה אותי לאורך תקופת הקורונה בשנה האחרונה ביני לבין עצמי, ואני מעלה את זה כדי לשמוע חוויות נוספות ושונות וכמו כן רעיונות או התנסויות חדשות שיצא לאחרים לקחת בהם חלק:

עם תחילת הקורונה היום יום שלי, ואני מניח של רובנו, השתנה ללא היכר. ההגעה היום-יומית למשרד התחלפה בעבודה מהבית, ההגעה לכנסים ו-מיטאפים למיניהם הוחלפה בשיחות וידאו, וכמו כן חלק נכבד מהדברים פשוט התבטלו.

מצד אחד יש משהו הרבה יותר נגיש ומאפשר בהשתתפות באירועים וירטואלים. כבר אין צורך בלוגיסטיקת הנסיעה והחניה, ולא צריך להחליף את ארוחת הערב הבייתית במשולש פיצה בפינת קפה משרדית. ה"עלות" של המשתתפים, שיכולים לשלב שעה וחצי של פגישה וירטואלית בסדר היום ללא התחייבות לפנות ערב שלם, מאפשר ליותר אנשים להשתתף ביותר אירועים.

מצד שני משהו בתחושת הקהילתיות קצת מתפוגג בפורמט המפגשים הוירטואלים. כבר לא פוגשים משתתפים במעלית, כבר לא מדברים ומחליפים רעיונות בזמן ההפסקה, ואת האמת לא כל כך מרגישים בהבדל בין פגישה של 50 אנשים או 500 אנשים. בנוסף לא כל דבר אפשר להמיר במפגש וירטואלי, ובתור מתנדב בסדנא לידע ציבורי, מפגשי הפיתוח השבועיים התבטלו, ולהיפגש בשיחת ועידה של שעתיים וחצי זה כלל לא אותו הדבר.

עכשיו שכבר שיש חיסונים ולאט לאט מתחילים להרגיש את החזרה לשגרה, האם יש התנסויות חיוביות מתקופת הקורונה שכדאי לשמר גם ביום יום שלאחר מכן?

2 לייקים

הוספתי בהודעה המקורית קישורים לטיוטות של הדו״ח המילולי והדו״ח הכספי.

בטיוטת הדו״ח המילולי כפי שהועלתה לאתר נמחקו הפרטים האישיים של בעלי התפקידים בעמותה – ולכן גם יש שם רק את עמודים 1–6 ו־11–12.

אם צריך חבר ועד כדי שהעמותה לא תיסגר, אני מתנדב.
אבל אין לי זמן פנוי ממש. יש לי כמה דברים שאני עושה בהתנדבות כרגע. שלושה מהם אני מוביל לבדי.
למרות שבעבר הייתי רוצה להיות בוועד, לפני שנתיים מצאתי את מקומי בתאמי. הם יותר מכילים בעלי מוגבלויות כמוני.
וכמובן ש-2 מתוך ה-3 לעיל מתבצעות דרך תאמי.

הריני מגיש מועמדות לועדת ביקורת לקדנציה הקרובה (בהנחה שלא הולכים לפירוק).

לצערי אין לי הזמן הדרוש לתפקד בצורה מועילה כחבר ועד, וגם לא נראה שיהיה בעתיד הקרוב.
עם זאת - כחבר ועדת ביקורת אוכל בכל זאת לסייע במסגרת הזמן שיש לי, כפי שעשיתי בשנים האחרונות.

מכיוון שתפקיד זה הוא פחות תובעני, אני מקווה ומאמין שימצאו מועמדים נוספים לועדת הביקורת (חדשים או מבין בעלי התפקידים הקיימים). איוש הועד עצמו הוא הנושא החשוב יותר, והוא המוטל בספק כרגע - צר לי שאיני יכול לסייע בכך אישית,ומקווה שבכל זאת ימצאו מועמדים מתאימים.

2 לייקים

אני לצערי עסוק כנראה יותר מעמית ומכל אחד אחר בעמותה.
אם אתם מכירים את הביטוי ״לעבוד 24/7״, אז אצלי זה אפילו גרוע יותר, כי אני גם שומר שבת… :wink:
בימים אלו אני ממש עובד מסביב לשעון, ולא יכול להקדיש זמן לשום דבר אחר, ולכן אני מצטרף לעמית, וכותב פה שאם לא תהיה ברירה, ולא יהיו 3 חברים בוועדת ביקורת, אז אני אהיה השלישי (זה נשמע כמעט כמו טרומפלדור שאמר: ״חסר גלגל? אני הגלגל!״… :wink: ) (סתם סתם סתאאאם, קטונתי… :wink: )
בוועד לצערי אני ממש לא יכול להיות
(וחוץ מזה, זו תהיה זכות גדולה לעבוד עם עמית בוועדת הביקורת)
(זה נכון גם לגבי עבודה עם שי ותומר וכל שאר החבר׳ה המדהימים, אך כאמור, חברות בוועד דורשת זמן שאני האחרון שיש לו אותו…)
(ורק אזהרה אחרונה לפני שאני סוגר את הפיסקה הלא נגמרת הזאת: אני יס-מן והכי קונפורמיסט בעולם, אז אני לא בטוח שאני המועמד הכי מוצלח לוועדת ביקורת…).

ואני מנצל״ש את התגובה שלי כדי להתייחס גם לנושא האחר שעלה פה באשכול, ולהזכיר שבשנת הקורונה הזאת נערך גם כנס מדהים של פוסטגרס, שאמנם לא אנחנו הובלנו אותו, אך היינו שותפים לארגונו (עלות 0 לעמותה).
הוא הצליח למרות שהיה וירטואלי.
אני מתכנן להוסיף כיתוביות להרצאה שהיתה הכי מדליקה (ושימושית!) בעיניי ולהעלות אותה לערוץ היוטיוב שלנו
(תקבלו לינק אחרי שזה יקרה).
מאז ומתמיד אמרתי שהתפקיד שלנו כעמותה הוא לקדם את הקוד הפתוח בישראל, ולא שהקוד הפתוח בישראל יקדם את העמותה, ולכן אין לי בעיה להצטרף לכל גורם אחר שמונע (מלשון הנעה ולא מלשון מניעה) מרצון טוב כדי לקדם את הקוד הפתוח בישראל, ועיני לא צרה בו ואפילו הקרדיט שלי או של העמותה לא מעניין אותי (אגב, הגוף שאני מדבר עליו תמיד מקפיד על קרדיט לעמותה, וגם נותנים לי לפתוח את הכנסים שלהם בכמה מילים שאומרות מי אנחנו וכמובן מה הלינק שלנו…).

ואם כבר מדברים על כנסים וירטואליים לעומת כנסים פרונטליים, אני חייב לציין שכבר שנים רבות (פחות או יותר מאז שאתר יוטיוב עלה לאוויר), מעסיקה אותי השאלה איזה ערך מוסף אנחנו מספקים לאנשים שמגיעים לכנסים.
למה שאדם ירצה להגיע לכנס, כשהוא יכול בזמנו החופשי, מתוך הכורסא שלו, לצפות באיזה תוכן טכני שרק בא לו, לדלג על דברים שהוא יודע או שלא מעניינים אותו, להריץ שוב קטעים חשובים או מסובכים, לעצור את הוידאו כשנכנסת שיחת טלפון, לנשנש מה שבא לו תוך כדי, כשהוא בכלל עם פיג׳מה או טרנינג או אפילו בלעדיהם, ובלי להוציא כסף על דלק ונסיעות וחניה.
אני מניח שהתשובות שלי די דומות לתשובות של אחרים, אבל אני רוצה לכתוב אותן שוב:

א. המפגש הבלתי אמצעי עם שאר החברים.

ב. האפשרות להסתובב בין החדרים, לבקר בביתנים ולהחליף מילים עם הנוכחים שם, ועוד.

ג. האפשרות לדבר עם קבוצות של חברים (מפגשי זום מאפשרים לכל היותר לדבר אל כולם, ובתנאי שמקבלים רשות דיבור. אין אפשרות לדבר עם קבוצה מסויימת, אלא לכל היותר להתכתב, וגם אז - רק עם חבר אחד).

ד. תכנים עבריים (ביוטיוב כמעט כל התכנים הם באנגלית). בגלל זה אני מקפיד בכנסים אותם אני מארגן על הרצאות בעברית עד כמה שניתן (עד גבול מסויים; אם לינוס טורבאלדס, או אפילו ג׳ואל ספאלסקי שיודע קצת עברית, יגיעו ארצה כדי להרצות בכנס שלנו, אני כמובן אוותר להם… כמו כן, בכנסים וירטואליים, בניגוד לכנסים פרונטליים, יש יתרון מסויים לשימוש באנגלית, כי זה פותח את הכנס למתעניינים מכל העולם).

ה. אה, וכן, גם התקלת המרצים בשאלות שבלעדיהן המשך ההרצאה לא יובן. אבל אל תגזימו עם זה, אה?

ומה לגבי תקופת היציאה מהקורונה?
אין לי מושג.
אבל אני בטוח שבקרוב ייצאו לשוק מוצרים שיאפשרו כנסים וירטואליים ברמה חברתית הרבה יותר גבוהה ממה שזום מאפשר, ולכן בואו נישאר עם היד על הדופק ונזרום עם מה שזמין.

אלו ה-2 סנט שלי על נושא הכנסים (סליחה, ה-2 אגורות, אנחנו כאמור בישראל ומדברים בעברית ובשקלים חדשים…).

2 לייקים

שלום לכולם :slight_smile:
אשמח להגיש את מועמדותי לועד

2 לייקים

עדכנתי את ההזמנה, מעדכן גם כאן: האסיפה תתקיים באמצעות שיחת Bluejeans, לינק להצטרפות. השיחה תהיה פעילה רק בעת האסיפה, אך ניתן כבר עכשיו להתחבר ללינק כדי לוודא שהוידאו והשמע פעילים באמצעות אפשרות הבדיקה בתפריט. אנא התחברו מבעוד מועד לצטרך בדיקה כדי שנוכל להתחיל את האסיפה בזמן וללא עיכובים מיותרים בשל קשיים טכניים.

אהלן.
אני מגיש בזאת מועמדותי לועד.

3 לייקים

שלום, אני מעוניין להגיש את מועמדותי לתפקיד חבר ועד.
בעבר התנדבתי בתפקידים שונים (גזבר, ועדת ביקורת, מנהל פרוייקטים) בעמותות שונות.
בכמה שנים האחרונות אני מתנדב בסדנה לידע ציבורי ומוביל יחד עם מתנדב נוסף את פרוייקט תחבורה ציבורית.
בתור חבר ועד בעיקר מעניין אותי לקדם את נושאי הקהילה ולפתח פעילות קוד-פתוח קהילתית ומקומית.

אביב

4 לייקים

היי,
אני מציע את עצמי לועד העמותה, חבר ועד בועד הנוכחי, פעיל בפייקון ישראל ורוצה לקדם את נושא הקהילה

משה

3 לייקים

הי @shanileviim ו- @idan, תוכלו לומר בבקשה כמה מילים על עצמכם לטובת מי שלא מכיר?

בטח :slight_smile:
אז למי שלא מכיר אותי, אני שני לויים, עובדת ברד האט קצת יותר מ-7 שנים
(התחלתי כסטודנטית לIT וכעת מפתחת בצוות storage של RHV).
למי שמכיר, המנהלת של תוכנית ROSE ברד האט,
מנהלת התוכנית של “באות לבירה” של קהילת “באות”,
אחראית diversity של כנס פייקון
ופעילה בקהילת she codes.
נעים מאוד :slight_smile:

3 לייקים

היי,

אני עידן מיארה, עובד בחברת אומניסיס. מומחה ל-GIS (מערכת מידע גיאוגרפית) וסימולציות גיאומרחביות.
תורם רבות לקוד פתוח בעיקר בנושאי GIS ופייתון (קישור ל-github) ומקדם שימוש ותרומה לתוכנה חופשית בחברה.
אשמח להרחיב את הפעילות החברתית שלי בנושא התוכנה החופשית במסגרת חברות בועד העמותה.

עידן

3 לייקים

שלום רב לכולם!
שמי ענבל לוי, אשמח להציע מועמדותי לועדת הביקורת.

  • אני מפתחת Embedded בחברת SolarEdge (חברה הממוקמת בהרצליה, התחילה כסטארטאפ ישראלי ב-2008 והיום נסחרת בנאסד"ק, עוסקת במערכות סולאריות).
  • נחשפתי לעמותה דרך כנס אוגוסט פינגווין ודרך כנס CoreCpp, אני מרצה בכנסים של C++, וממארגני כנס CoreCpp (שנעזר בכם בעבר, ואנו אסירי תודה על כך).
  • צרפתי את ישראל כחברה בתקן ISO C++ העולמי ואני ראש הקבוצה הישראלית לתקן C++.
  • אני מקדמת באופן פעיל את תחום ה-OS בחברה בה אני עובדת והשתתפתי בפרוייקט:
    https://github.com/SolarEdgeTech/pyctuator (אנחנו מקימים תשתית להקמת פרויקטים נוספים, אך הוא הסנונית)
  • בנוסף, אני חברה בוועד המנהל של isocpp שאחראי על קידום השפה וספריות ה-standard ב-C++ (שהן כמובן OS). (https://isocpp.org/about)
    נעים מאוד!
    (שלום, תומר :slight_smile: )
3 לייקים

הפרוטוקול המלא יפורסם בהמשך, אבל לטובת מי שהיו במתח מפרסום המדגמים, הנה תוצאות האמת:
ועד מנהל - @AvivSela, @InbalL, @idan, @shanileviim, @moshe742
ועדת ביקורת - @shai, @amit, @tbrisker
תודה רבה לכל המשתתפים והמשתתפות, ובמיוחד לבעלי התפקידים היוצאים - @meir, @aviavraham ו- @Ddorda, ובהצלחה לועד החדש!

2 לייקים